Saturday, October 19, 2013

I'm back

After taking a break for a year from this blog, I've decided to continue this project. First, let me explain the name as I've heard and read some pretty negative comments regarding it. When I was a kid, my grandmother used to give me money for milk at school, I never spent it on milk, I saved up and bought other things, such as skateboard stickers, cassette tapes an well, candy. As a pre teen I had 2 paper routes, again, I saved my money and bought BMX bikes and skateboards. So the idea with this project that I had in mind when I started "Milk Money"was growing up with humble beginnings I learned the value of hard work and saving up to accomplish goals. With that said I find shooting film to be the same principle, taking your time, saving up and executing ideas and concepts. I'll continue to show bike oriented content on this blog, if you follow or know of my other work please check it out here:  http://photosbywilis.tumblr.com/ Just a simple tumblr showing my film work, some of the work might cross over.  So, thats the scoop, welcome back and enjoy some images as a re introduction.


I recently was in France with NYC Velo, shooting and riding. This day we rode to Italy and back, clocking in 92km and around 3400 meters.

Here is Brett, a good buddy and co worker of mine, shredding on our memorial day ride.



Mike from Mash was kind enough to trade me this Landshark SSCX frame and some bits for my old Daccordi track bike. Thanks again Mike!


Finally, here is a good friend and mentor Bryan from Bicycle Revolutions we were in Ogden Utah together for a QBP event and managed to get some miles in together.


That's it for now as I have to wake up early to hit a cross race (more on that later). A lot has changed in  a year and change but a lot has stayed the same just progressed and I'm happy to be back, check the links, click on the photos to enjoy full size,check Wilis  and get out there and shred.

3 comments:

  1. Các chủ tàu vỏ thép van tai hang hoa ở Bình Định bức xúc nói rằng họ đặt niềm tin vào cơ quan đăng kiểm của Nhà nước, chi phí đăng kiểm tính vào giá thành con tàu, nhưng cuối cùng ngậm đắng vì tàu gui hang di Ha Noi nhanh hỏng!

    Đưa chúng tôi xem bản hợp đồng đóng tàu van chuyen hang hoa Sai Gon gia re với Công ty TNHH một thành viên Nam Triệu (Bộ Công an), ông Trương Hoài Khánh, chủ tàu vỏ thép BĐ 99279 TS ở TP Quy Nhơn (Bình Định), nói chua chát: “Chúng tôi lần đầu tiên vay một khoản tiền cực lớn để đóng một con tàu vỏ thép thuê xe tải chở hàng Hà Nội, nghĩ là chắc chắn, bền vững.

    ReplyDelete
  2. Toàn bộ quá trình thi công đóng mới tàu thue xe tai cho hang gia re TpHCM phải có sự giám sát của cán bộ kỹ thuật bên A và cơ quan đăng kiểm. Kết thúc mỗi điểm dừng kỹ thuật, bên A, bên B và cơ quan đăng kiểm tiến hành kiểm tra, nghiệm thu khối lượng hoàn thành, chất lượng công trình đóng mới tàu gui hang ra Da Nang.

    Bên B thực hiện các thủ tục về đăng kiểm với cơ quan đăng kiểm, đảm bảo tàu dịch vụ vận chuyển đi Hải Phòng được cơ quan đăng kiểm cấp đủ giấy tờ pháp lý để đưa tàu vận chuyển hàng hoá Nha Trang vào hoạt động ngay sau khi bàn giao.

    ReplyDelete
  3. Rồi khi chạy thử đường dài vận chuyển hàng đi Gia Lai khoảng 2-3 hải lý, đăng kiểm viên cũng có mặt. Tôi không hiểu sao họ không phát hiện ra những chiếc máy chính lắp trên tàu chanh xe Ha Giang của chúng tôi là máy bộ cải hoán thành máy thủy, để dẫn đến thiệt hại như bây giờ - ông Khánh nói.

    Về máy, nguồn tin cho hay ngoài các máy Mitsubishi nghi là dùng máy chuyen hang di Thai Nguyen gia re bộ cải hoán để lắp cho tàu vỏ thép do Công ty Nam Triệu đóng, tổ thẩm định còn phát hiện một số máy phát điện van chuyen di Bac Kan dán mác Mitsubishi và Cummins nhưng ruột không phải hàng chính hãng!

    ReplyDelete